تاریخ انتشار: شنبه 1400/08/01 - 02:02
کد خبر: 411594

در میزگرد اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل مطرح شد؛

میرزایی: زیرساخت لازم برای فضای مجازی را به وجود بیاوریم/ باقری: زیرساخت لازم برای طراحی شبکه‌های اجتماعی را ندارد

این تفسیراشتباهی است که شبکه‌های اجتماعی در ایران دفتر نمی زنند، زیرا سالانه چندین میلیارد ازحضور مردم کشور ما در این اپلیکیشن ها درآمد دراند. هم‌چنین در نظر داشته باشید که وجود اپلیکیشن‌هایی مانند اینستاگرام و تلگرام در کشورما برای کشورهایی هم‌چون آمریکا غنیمت است. اگرهم این اپلییکیشن‌ها همراهی نکردند از رقبای خارجی و داخلی آن‌ها استفاده می‌کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل برای تسهیل گری در بهبود شرایط، احیای وضعیت دفاتر، توانمندسازی و ارائه آموزش های تخصصی ویژه مسئولان تشکیلات، دوره میعاد تشکیلات را برگزار می‌کند.

دبیران دفاتر، قائم مقام های خواهر و برادر دفاتر از مخاطبین اصلی این دوره هستند که پس از دریافت محتوای فاز اول دوره، در بستر وب در آزمون ورودی شرکت کردند. در این دوره برای شناخت نظام مسائل دقیق دفاتر، با دبیران و برخی از اعضای دفاتر صحبت شد و نظر به مسائل تشکیلاتی احصا شده از دفاتر، این دوره که برای اولین بار است برگزار می‌شود طراحی شد.

در این دوره با برگزاری میزگردی و باحضور حسن میرزایی، نماینده کمیسیون فرهنگی و محمد باقری، نماینده کمیسیون اقتصادی مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی مجلس به بیان نظرات خود درخصوص این طرح پرداختند.

میرزایی: زیرساخت لازم برای فضای مجازی را به وجود بیاوریم/ باقری: زیرساخت لازم برای طراحی شبکه‌های اجتماعی را ندارد

میرزایی: زیرساخت لازم برای فضای مجازی را به وجود بیاوریم

حسن میرزایی، نماینده کمیسیون فرهنگی در کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی، در میزگرد اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل مطرح کرد:  در طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی، اصلا به دنبال  فیلترکردن نیستیم، بلکه به دنبال ظرفیت‌سازی قانونی و اقتصادی در فضای مجازی هستیم که دانشمندان و شرکت‌های دانش بنیان کشورمان، در طی یک فرایند چندساله بتوانند شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جست‌وجوگری، در حد کلاس جهانی به وجود بیاورند.

حسن میرزایی گفت: هدف ما در این طرح حمایت از مشاغل و برندهای تجاری در فضای مجازی  است. همچنین ایجاد صدها هزار تا میلیون ها شغل درفضای مجازی از اهداف این طرح است.

این نماینده مجلس در ادامه در پاسخ به اظهارات محمد باقری بیان کرد: شورای عالی جدیدی تصویب نکردیم، برای قانون و مقرارت این طرح  کمیسیون عالی تشکیل دادیم برای تشکیل این کمیسیون از مجلس، دولت،  قوه قضائیه، نیروهای امنیتی و متخصصانی که در داخل حاکمیت نیستند استفاده کردیم همچنین مجری این طرح وزارت ارتباطات است.

حسن میرزایی گفت: ما تصمیم گرفتیم که زیر ساخت های لازم برای فضای مجازی را در کشور به وجود بیاوریم. نباید خودباوری خودمان را از دست بدهیم، اگر از امروز شروع بکنیم چند سال دیگر می‌توانیم بگوییم که ما این زیرساخت‌ها را داریم.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های این طرح از صندوق حمایت از ارائه خدمات پایه مجازی تامین خواهد شد وجزییات تامین هزینه درماده ۱۳ این طرح و چند ماده دیگر امده است.

حسن میرزایی درپاسخ به این سوال که اگر شبکه  های اجتماعی در ایران  دفتر نزنند چه می‌کنید؛ گفت: این تفسیراشتباهی است که شبکه‌های اجتماعی در ایران دفتر نمی  زنند، زیرا سالانه چندین میلیارد ازحضور مردم کشور ما در این اپلیکیشن ها  درآمد دارند. هم‌چنین در نظر داشته باشید که وجود اپلیکیشن‌هایی مانند اینستاگرام و تلگرام در کشور ما برای کشورهایی هم‌چون آمریکا غنیمت است. اگرهم این اپلییکیشن‌ها همراهی نکردند از رقبای خارجی و داخلی آن‌ها استفاده می‌کنیم.

میرزایی: زیرساخت لازم برای فضای مجازی را به وجود بیاوریم/ باقری: زیرساخت لازم برای طراحی شبکه‌های اجتماعی را ندارد

به علاوه در بند ۲۸ این طرح آمده است که  وزارت ارتباطات در صورت همکاری نکردن آن‌ها موظف به جایگزین کردن اپلیکیشن‌ها است و تا زمانی که اپلیکیشن جایگزین فراهم نشده است، حق مسدودسازی را ندارد.

وی افزود: روی دیگر مسئله این است که اگر این شبکه‌های اجتماعی اطلاعات کاربران را به سرقت بردند یاتصمیم به مسدود سازی یک صفحه گرفتند، چه کسی پاسخگو است؟ در این طرح ما به دنبال حمایت از حقوق کاربران هستیم.

باقری: زیرساخت لازم برای طراحی شبکه‌های اجتماعی را ندارد

محمد باقری، نماینده کمیسیون اقتصادی مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه‌‌ی فضای مجازی، در میزگرد اتحادیه انجمن اسلامی مستقل در پاسخ به اظهارات حسن میرزایی ،نماینده کمیسیون فرهنگی در کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه فضای مجازی گفت: اولین دلیل مخالفت با طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه‌ی فضای مجازی، موازی کاری است. شورای عالی فضای مجازی به دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل شده است و دیگر نیازی به تشکیل مجدد شورا عالی نیست، اگر مشکلی در آن شورا هست، به تقویت و حل مشکلات آن شورا بپردازیم. هم‌چنین دولت می‌تواند لایحه‌ای بیاورد تا مجلس آن را تصویب کند و نیازی به پیگیری خود مجلس نیست.

محمد باقری گفت: باید در نظر داشت که کشور زیرساخت لازم برای طراحی و مدیریت شبکه‌های اجتماعی در کلاس جهانی را ندارد و هزینه‌های طراحی و مدیریت شبکه‌های مجازی بسیار هنگفت است. قبلا هم این کار انجام شده است اما نتیجه‌ آن، چندان رضایت بخش نبوده است. هم‌چنین اگر این طرح اجرا شود شغل‌های موجود در فضای مجازی آسیب خواهند دید.

گزارش از سارا زین‌العابدین‌پور

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top